1. “…students often prefer advisers who are more methodical and less intuitive, and I all too often scare students off by demanding that they use less math and more economics”.

    Certainly by analyzing examples you can oppose an effective corrective to a priori prejudices and hasty generalizations of systematic philosophy.

    But this way is not possible to make intelligible the specific claim of validity of a philosophical proposition, also propositions underlying the critique of language or meaning.

    For example, Nietzsche attempted to question genealogically all validity claims of human reason (truth, moral righteousness and ultimately also veracity for so long claimed for himself ─ the “sincerity” of Nietzsche ─). Against these attempts (facing the performative contradiction) to replace understanding for explanation: it is the understanding in the sense of a rational reconstruction valuational.

    Ciertamente mediante el análisis de ejemplos se puede oponer un eficaz correctivo a los prejuicios apriorísticos y las generalizaciones precipitadas de la filosofía sistemática.

    Pero de este modo no es posible hacer inteligible la pretensión específica de validez de toda proposición filosófica, también de las proposiciones en que se sustenta la crítica del lenguaje o del sentido.

    El intento de Nietzsche de cuestionar genealógicamente todas las pretensiones de validez de la razón humana (verdad, rectitud moral y finalmente también la veracidad que durante tanto tiempo reivindicó para sí ─la “sinceridad” de Nietzsche─). Frente a estos intentos (condenados a la contradicción performativa) de sustituir comprensión por explicación: es la comprensión en el sentido de una reconstrucción racional valorativa.

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